Pagina's

dinsdag 3 juni 2014

Knutselen


Inmiddels kent bijna iedereen het muizenhuis wel. Ook hier thuis zijn de boeken zeer geliefd en bieden ze veel inspiratie om zelf aan de slag te gaan. Eerder blogde ik al over de caravan die we maakten voor Sam en Julia. De afgelopen weken is Ot begonnen zijn eigen muizenhuis te maken. Hij had al een kleine muis in een blikje en muizen van wolvilt, zie ook mij site. Nu is hij bezig met allerlei attributen van kurk en klei en stof. Het is haast niet uit te leggen wat hij allemaal verzint maar de foto's geven een aardig beeld. Het leuke vind ik nog wel dat hij alles zonder enige hulp maakt. Zelfs de kleertjes en de tas voor de muis maakte hij helemaal zelf, alleen bij het opzetten van het eerste knoopje vroeg hij om hulp. Ik heb altijd veel samen met hem geknutseld wat er in de praktijk vaak op neer kwam dat ik zat te knutselen en hij toekeek. Nu blijkt toch dat al dat afkijken wel ergens goed voor was.