Pagina's

donderdag 29 november 2012

Boom van Jesse



Ik had er eerlijk gezegd nog nooit eerder van gehoord, 'De boom van Jesse'. Maar toen ik er wat over ging opzoeken sprak het idee me wel erg aan. Het is net als advent een voorbereiding op het kerstfeest,  we kijken uit naar de komst van Jezus. Via via kwam ik bij deze site A holy experience waarin wat meer uitleg gegeven wordt. Ook op de blog van Janneke vond ik meer informatie. Voor nu hebben we gekozen om voor te lezen uit het boek 'De boom van Jesse' van G. Mac Caughrean.  

De boom maakten we op een oud stuk papier wat ik vond in de kast. We schilderden met verschillende bruintinten lekker slordig de vormen van de boom en de takken. Later knipten we hem uit en hingen hem in de gang. Noortje kleurt nu elke dag een plaatje wat hoort bij het verhaal van die dag en zo lezen we opnieuw de verhalen nog eens door om uit te komen bij de geboorte van Christus, daar waar het uiteindelijk allemaal om gaat.