Pagina's

woensdag 12 september 2012

Zonder suiker


De jongens zijn de uitdaging aangegaan: een week zonder suiker!

Zelf ben ik ongeveer een half jaar geleden suikervrij gaan eten. Zoetstoffen, smaakstoffen en kleurstoffen, tenzij natuurlijk, waren al uit den boze maar ik gebruikte nog wel producten met suiker. Nu probeer ik echt helemaal zonder toegevoegde suikers te leven. In de supermarkt lees ik dus goed de etiketten om te zien wat er precies in het eten zit. Inmiddels weet ik zo'n beetje wat ik wel en niet kan nemen maar de kinderen snappen het nog niet helemaal. Dat we zoveel mogelijk 'natuurlijk' proberen te eten weten ze wel maar dat suiker ook niet zo goed is en dat dat wel bijna overal in zit snappen ze toch niet. Ik eigenlijk ook niet, maar het is nu eenmaal zo.

Tijdens het boodschappen doen kwam het onderwerp 'verslaving' ter spraken. Ik hamsterde nogal veel koffie vanwege de aanbieding en volgens de jongens was ik dus direct 'verslaafd'. De jongens hadden net een mega zak kruidnootjes in de kar gegooid en mijn weerwoord was dat zijzelf verslaafd waren aan zoetigheid. Van het een kwam het ander en nu is het zo dat de jongens deze week bewijzen niet verslaafd te zijn aan suiker door een week lang net als mij zonder suiker te eten...

Noortje haakte tijdens dag 1 af, de grote zak kruidnoten was te verleidelijk. De jongens daarentegen hebben nu al twee dagen suikervrij gegeten. Het is leuk om te zien dat ze zich nu bewust worden van wat ze precies eten en wat daar dan wel of niet in zit. Ik ben benieuwd of ze het de hele week gaan volhouden...


Verdere informatie:
ik eet suikervrij
de gezonde mama