Pagina's

zondag 15 juli 2012

Vakantiepaspoort #2


Nog meer vakantiepaspoort pret:

Heel erg leuk! De tentoonstelling gaat over bouwen. De kinderen kunnen met verschillende materialen hun stad bouwen. Eigenlijk komt het er op neer dat ze zich lekker kunnen uitleven met Stocs, grote houten bouwblokken, Lego en kartonnen dozen. Leuk dus.




Wij waren nog niet eerder in het museum geweest, ik begreep nooit zo goed waar het museum precies om ging. Nu snap ik waarom ik het niet snapte. Er is namelijk niet echt een heel duidelijk thema, wel is er een boel te zien en is het een leuke plek om naar toe te gaan.




"Kom kleien in de kunsthal", zo luidde de uitnodiging. Dat deden we dus. Gratis toegang voor de kinderen en €5,- toegang voor volwassenen. Ik was eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de tentoonstelling en bovendien benieuwd naar wat de kunsthal verder nog te bieden had. Dus gingen we, dit keer met de auto. Parkeren was lastig en bovendien erg duur. De tentoonstelling viel me ook nogal tegen en door te bezuinigen op parkeerkosten hadden we niet genoeg tijd om alles te bekijken. 
Het kleien was wel erg leuk, de grote tafels vol kleiwerkjes was indrukwekkend. Wij hebben met plezier zitten kleien en onze creaties een plekje gegeven op de tafels. 
Toch had ik denk ik beter van de parkeerkosten en entreekosten een doos klei kunnen aanschaffen voor thuis, dan hadden we er waarschijnlijk langer lol van gehad. 

De klei was trouwens heel erg prettig spul. Hier te koop, ook in de kunsthal te koop.