Pagina's

donderdag 31 mei 2012

ontwikkelingsmaterialen


Soms vraag je je als thuisonderwijsmoeder wel eens af of je je kind niet wat tekort doet als het gaat om leermaterialen. Op scholen zijn veel materialen aanwezig en vooral kleuters doen daar hun voordeel mee. Zouden die mooie houten sorteerspellen en analysematerialen er nou niet voor zorgen dat mijn kinderen net even iets slimmer worden?

Gelukkig stelt Noortje me dan weer even gerust door te laten zien dat ik echt geen dure materialen aan hoeft te schaffen zodat zij kan leren wat ze als kleuter verwacht wordt te leren. Een kleurdoos die inmiddels intensief gebruikt is doet ook prima werk als ontwikkelingsmateriaal. 

Sorteren op grootte vink ik bij deze af. 
Sorteren op kleur vink ik ook bij deze af. 
Goed zo Noor!

Al zit die ene groene niet helemaal lekker op z'n plek, 
misschien toch goed om nog wat ontwikkelingsmateriaal aan te schaffen:)