Pagina's

woensdag 15 februari 2012

fotograferen

lastige locatie: achtergrond erg zonnig voorgrond in de schaduw.

Ter ere van mijn verjaardag kreeg ik een nieuwe lens voor mijn Nikon D70 spiegelreflex camera. Tot nu toe fotografeerde ik met een zoomlens een 28-200mm een enorm bereik wat leuk is omdat je makkelijk zelf je kaders bepaald maar wat wel ten koste gaat van de lichtgevoeligheid. De lens die ik nu kreeg is een 35mm, een vaste lens dus, met een grote lichtgevoeligheid.
Natuurlijk heb ik al wat getest, zie hier de eerste resultaten:

Mooie onscherpte, bij deze lens kan het diafragma heel ver open
ISO 200 1/4000 f/1,8
Iets betere verhouding in belichting van de voorgrond en achtergrond.
Nu nog zorgen dat Tije geen gekke bekken trekt.
ISO 200 1/6400 f/1.8
Mooi tegenlicht en een iets onscherpe achtergrond.


 Zelfs binnen kan ik nu mooie plaatjes maken.
ISO 200 1/100 f/2.0

Ot maakt poffertjes klaar als lunch voor mijn verjaardag.


Ook gewoon binnen, zonder flits.
ISO 200 1/160 f/2.0

's Avonds op de bank, zonder flits. ISO 1600 1/20 f/2,0
Kleine Valentijn.